X


Historia wymaga pasterzy, nie rzeźników.

Cognitive Psychology, 5, 207-232. TVERSKY, A., KAHNEMAN, D. (1974). Judgment under uncertainty: Heuristics an
biases. Science, 185, 1124-1130. TVERSKY, A., KAHNEMAN, D (1981). The framing of decision and the psycholog
of choice. Science, 211, 453^63. TYSZKA, T. (1998). Two pairs ofconflicting motives in decision making. Organizatic
nal Behavior and Human Decision Processes, 74, 189-211. TYSZKA, T. (1997). Psychologia zachowa� ekonomicznych. Warszawa: PWN. TYSZKA, T. (1983). Contextual multi-attribute decision rules. [w:] L. Sjoberg, T. Tys2
ka, and J. Wise (red.), Human Decision Making. Sweden: Lund, Doxa, s. 243-256 TYSZKA, T., SOKO�OWSKA, J. (1991). Struktura poznawcza i struktura preferenc
Polak�w w sferze spo�eczno-ekonomicznej. Studia Socjologiczne, 3-4, 29-50. TYSZKA, T. SOKO�OWSKA, J. (1996). Decision importance and consumer decisio
processes. [w:] Roland-Levy, Ch. (red.), Social and Economic Representation.
Paris: Universite Ren� Descartes, s. 756-777. TYSZKA, T., WIELOCHOWSKI, M. (1991). Must boxmg verdicts be biased? Joumi
of Behavioral Decision Making, 4, 283-295.
YALLONE, R. P., ROSS, L., LEPPER, M. R. (1985). The hostiie media phenomenon:
Biased perception and perceptions of media bias in converge ofthe Beimt massacre. Journal of Personality and Social Psychology, 49, 577-585. ,
WEINSTEIN, N. D. (1980). Unrealistic optimism about future life events. Journal of Personality and Social Psychology, 39, 806-820.
WILLIAMS, D. J. (1965). Strateg doskona�y: wprowadzenie do teorii gier. Warszawa:
PWN.
WITWICKI, W. (1959). Wiara o�wieconych. Warszawa: PWN.
WOJCISZKE, B. (l 991). Procesy oceniania ludzi. Warszawa: Instytut Psychologii PAN.
WORD, C. O., ZANNA, M. P, COOPER, J. (1974). The noiwerbal mediation ofself-
-fulfilling prophecies in interracial interaction. Journal ofExperimental Social Psychology. 10, 109-120.
Joan Borysenko KSI�GA �YCIA KOBIETY. Cia�o - psychika - duchowo��
Kobieca m�dro��, intuicja i specyficzny spos�b postrzegania �wiata sprawiaj�, �e kobiety mog� odegra kluczow� rol� w dziele tworzenia nowej kultury. Spragnione s� jednak wiedzy o sobie samych. Autorki przedstawia now� teori� rozwoju kobiety. Zawarte tu opisy proces�w rozwojowych podane s� w spos�l przyst�pny i klarowny, a dziesi�tki przyk�ad�w pozwalaj� lepiej zrozumie� prezentowane tezy. Dzi�ki temu lektur, "Ksi�gi �ycia kobiety" mo�e by� pasjonuj�cym zaj�ciem dla wszystkich czytelniczek, niezale�nie od ich wieku przekona� i poziomu wiedzy.
Katrin Oppermann, Erika Weber J�ZYK KOBIET -JE�YK MʯCZYZN. Jak porozumie� si� w miejscu pracy
R�ny spos�b postrzegania rzeczywisto�ci przez m�czyzn i kobiety wp�ywa na powstawanie odr�bnych dl obu p�ci styl�w komunikowania si�. Ksi��ka adresowana jest do os�b aktywnych zawodowo - pracownik�w kt�rzy chcieliby pracowa� efektywniej, i pracodawc�w, pragn�cych kierowa� sprawnym i zgranym zespole� ludzi. W osi�ganiu tych cel�w przeszkadza im jednak nieumiej�tno�� porozumiewania si� z p�ci� przeciwne Autorki, do�wiadczone trenerki zajmuj�ce si� od lat doradztwem i szkoleniem personelu, podpowiadaj� czytelni kowi, jak udoskonali� swoje zdolno�ci komunikacyjne.
Sandra Lipsitz Bem
M�SKO�� - KOBIECO��. O r�nicach wynikaj�cych p�ci
W kulturze masowej oraz w psychice jednostek zakorzenione s� schematy, na podstawie kt�rych dokonujem podzia�u �wiata na m�ski i kobiecy. Owe u�wi�cone przez histori� schematy autorka nazywa pryzmatarr rodzaju (lenses ofgendef). To one utrwalaj� z pokolenia na pokolenie m�ski porz�dek spo�eczny, co nie ty�ki sankcjonuje nier�wno�� p�ci, ale r�wnie� prowadzi do dyskryminacji wszelkich mniejszo�ci (seksualnycr narodowych, ludzi niepe�nosprawnych). Celem ksi��ki jest uwidocznienie pryzmat�w rodzaju oraz umo�li wienie przyjrzenia si� im.
EI�yn Kaschak
NOWA PSYCHOLOGIA KOBIETY. O feminizmie
My�li zawarte w ksi��ce rozwija�y si� w kontek�cie feministycznej refleksji autorki i jej dzia�alno�ci w ci�g ostatnich dw�ch dziesi�cioleci. EI�yn Kaschak opisuje codzienne �yciowe do�wiadczenia kobiet. M�v o zwi�zku mi�dzy spo�eczn� koncepcj� p�ci a najg��bszymi odczuciami i przemy�leniami ka�dej kobiet) Pisze o dorastaniu, stawaniu si� dziewczyn�, nast�pnie kobiet�; o towarzysz�cych tym procesom problemac i sposobach radzenia sobie z nimi. Ksi��ka jest empatycznym opisem problem�w, z jakimi boryka si wsp�czesna kobieta.
^sprzeda� wysy�kowa: ^ -..-�^-1:::::1;:,^1,, .-.y-
81-7S3 Sopot, ul. Bema 4/1a, tel./1ax S51 61 04, �el. SS11101 e-mall: gwp@gwp.gda.pl LNASZA STRONA W INTERNECIE; http://www.gwp.gda.pl
Robert Cialdini WYWIERANIE WP�YWU NA LUDZI. Teoria i praktyka
Przegl�d klasycznych, a tak�e najnowszych teorii i bada� z zakresu psychologii wp�ywu spo�ecznego, mechanizm�w, dzi�ki kt�rym ludzie wywieraj� wp�yw na innych i mog� si� przed takim wp�ywem broni�! Autor tej interesuj�cej publikacji w umiej�tny spos�b (nie stroni�c od dowcipu) ��czy wyk�ad teoretyczny z praktycznymi zastosowaniami omawianych teorii. Ksi��ka adresowana do wszystkich os�b uprawiaj�cych te profesje, w kt�rych umiej�tno�� wp�ywania na innych jest elementem zawodowego kunsztu.
Mark H. Davis EMPATIA. O umiej�tno�ci wsp�odczuwania
Mark Davis, do�wiadczony badacz empatii i uznany autorytet w tej dziedzinie podj�� udan� pr�b� przedstawienia wsp�czesnego stanu teorii i bada� nad empati�, jej istot�, wyznacznikami i konsekwencjami. Omawiane zagadnienia ukaza� na tle istotnych problem�w dotycz�cych zachowa� spo�ecznych: agresji, zachowa� prospo�ecznych, dynamiki bliskich zwi�zk�w mi�dzy lud�mi. Szerokie spojrzenie na zagadnienie empatii, aktualno�� przedstawionego stanu bada� i w�asne, oryginalne propozycje autora sprawiaj�, �e praca ta jest cenn� monografi� o wyra�nych walorach poznawczych i dydaktycznych.
N. Macrae, Ch. Stangor, M. Hewstone
STEREOTYPY l UPRZEDZENIA. Najnowsze uj�cie
Zbi�r artyku��w wybitnych badaczy tego zagadnienia. Swym zakresem tematycznym obejmuje ca�o�� problematyki stereotyp�w, co stanowi g��wn� zalet� publikacji. Lektura ksi��ki daje czytelnikowi mo�liwo�� zapoznania si� z najnowszymi wynikami bada�, kt�re mog� zadziwi� nawet wytrawnych badaczy stereotyp�w. Poruszane s� nowe w�tki teoretyczne, uprzednio s�abo akcentowane w literaturze przedmiotu. Ksi��ka adresowana jest przede wszystkim do psycholog�w i socjolog�w, a tak�e do student�w nauk spo�ecznych.
Mark Leary
WYWIERANIE WRA�ENIA NA INNYCH. O sztuce autoprezentacji

Podstrony