Historia wymaga pasterzy, nie rzeźników.

Taka osoba wie jak rozwik³aæ ezoteryczne i ukryte
znaczenia zawoalowanych symboli. Musi tak¿e rozumieæ
ukryt¹ potêgê rytua³ów i koniecznoœæ sk³adania przez
masonów mro¿¹cej krew w ¿y³ach przysiêgi. Musi równie¿
rozumieæ potê¿n¹ magiê ukryt¹ w s³owach i potrafi
interpretowaæ i tworzyæ nowe s³owa w³adzy.
Przede wszystkim jednak, przywódca tajnego
stowarzyszenia kontrolowanego przez Tajne Bractwo musi
wiedzieæ, jak tworzyæ widowiska – fantastyczne i
niewiarygodne widowiska – które zniewalaj¹ ludzkie
umys³y i motywuj¹ ludzi do dzia³ania. A
najfantastyczniejszym widowiskiem jest sta³e, wspania³e
œwiêtowanie, w którym bierze udzia³ ca³a ludzkoœæ.
Najbardziej utalentowani magicy potrafi¹ przemieniæ
ca³y œwiat w teatr akcji.
Najwiêkszym podstêpem, kuglarsk¹ sztuczk¹
magów i alchemików, którzy zarz¹dzaj¹ utworzeniem
Nowego Porz¹dku Œwiata, jest niezwykle zwodniczy akt
tworzenia ogólnego, globalnego teatru oœwiecenia. Magicy
wykorzystuj¹ ka¿d¹ magiczn¹ technikê i trzymaj¹ siê
mistrzowskiego scenariusza, w którym nic nie zostawia siê
przypadkowi.
W wyniku ich zrêcznoœci, ludzkie umys³y
podporz¹dkowane s¹ do tego stopnia, ¿e na
obecnym etapie wolna wola cz³owieka praktycznie
nie istnieje. Masowy hipnotyzm jest tak sztuczny,
¿e ludzie przypominaj¹ bezmyœlne roœliny. Ich
umys³y ograbiono z bystroœci i wnikliwoœci.
Przetwarzanie ludzkoœci dokonywane przez
Bractwo dziêki manipulowaniu energi¹ mo¿na najlepiej
opisaæ jako Planetyzacjê. Takiego okreœlenia u¿ywaj¹
globaliœci, filozofowie New Age i mistrzowie tajnych
stowarzyszeñ. To dziêki procesowi planetyzacji masy
sta³y siê s³abym i ³atwym do manipulowania poddanym
nowej klasy panów.
Czy rz¹dz¹ca klasa kontroluje masy?
William Irwin Thompson, cz³owiek uznawany
przez cz³onków New Age, klubu ochrony œrodowiska Sierra
Club i ludzi oddanych sprawom Ziemi za najwybitniejszego
pisarza i nauczyciela, potwierdzi³ niedawno, ¿e istnieje
rz¹dz¹ca arystokratyczna elita. Thompson stwierdzi³, ¿e
Ameryka pe³ni³a wiod¹c¹ rolê w „stworzeniu procesu
planetyzacji ekonomii”. Powiedzia³ równie¿, ¿e „proces
planetyzacji” doprowadzi³ w konsekwencji do przejêcia
œwiatowej w³adzy przez now¹ rz¹dz¹c¹ klasê super bogaczy.
W wywiadzie dla magazynu Quest – Thompson,
autor takich ksi¹¿ek jak Evil and World Order (Z³o i
porz¹dek œwiata), Passage About Earth (Droga wokó³
ziemi), At the Edge of History (Na skraju historii),
powiedzia³:
„Ameryka…napêdza³a ekonomicznie i ustawi³a
naszych by³ych wrogów – Niemcy i Japoniê – i stworzy³a
system, który pozwoli³ im na b³yskawiczne wzbogacenie i
dynamikê”.
Thompson, który mieszka w Zurichu i Nowym
Jorku, gdzie jest wspó³pracownikiem Katedry œw. Jana –
koœcio³a New Age – powiedzia³ magazynowi Quest: „Jest
to w pewnym sensie powrót do œredniowiecza, kiedy
nacjonalizm nie spe³nia ju¿ tak du¿ej roli. W tej chwili
pieni¹dze i klasa ekonomiczna dyktuje, kto ma rz¹dziæ
œwiatem”. „Spo³eczeñstwo” – doda³ – „zaczyna mieæ
œredniowieczne cechy”.
Wed³ug Thompsona system kastowy w Indiach
jest modelem dla ogólnoœwiatowych tendencji. Twierdzi on:
Mamy klasê rz¹dz¹c¹, która porozumiewa siê ustnymi
sposobami, twarz¹ w twarz… a na dnie mamy podklasê.
Wiêc wygl¹da to na dawny hinduski system kastowy.
„Ustna” klasa przy w³adzy, twierdzi Thompson, „ma
w³aœciwy akcent i bogactwo…Bogaci staj¹ siê bogatsi, a
biedni biedniejsi. Ma³a klasa rz¹dz¹ca panuje nad
masami przy pomocy widowisk i iluzji”.
Widowiska i iluzja to g³ówne sk³adniki magii. A
wiêc to dziêki magii manipuluje siê ni¿szymi klasami.
Thompson mówi nie tylko o politycznym i ekonomicznym
Nowym Porz¹dku Œwiata, który jest podobny do
œredniowiecznego, ale równie¿ o nowej planetarnej religii.
„Mamy teraz” – zauwa¿a – „now¹ duchowoœæ, któr¹
nazwano Ruchem New Age”.
Od pewnego czasu dokonuje siê planetyzacja
ezoteryki… Teraz zaczyna mieæ ona wp³yw na idee
polityczne i œrodowiskowe w ekologii…Jest to polityka
Gaji (Matki Ziemi)…planetarna kultura.
W jaki sposób dzia³a ten nowy system religijny
œwiata, ta nowa „planetarna kultura”? Jako jej g³ówny
przyk³ad Thompson podaje fakt, ¿e „Japonia dosta³a
przemys³ samochodowy z Detroit, a Stany klasztory Zen
Buddyzmu w Kalifornii”.
„Zawsze w taki sposób dokonuje siê wymiana
kulturalna” – wyjaœnia Thompson – „kiedy Zen zjawia siê
w Ameryce wraz z indyjskimi guru w rodzaju
Yoganandy”.
„Ezoteryczna tradycja New Age trwa ju¿ od
pewnego czasu” – zauwa¿a Thompson. Pojawienie siê
nowej klasy rz¹dz¹cej elity po³¹czone z duchowoœci¹ New
Age oznacza, ¿e wkroczyliœmy w radykalnie inne czasy.
Skoñczy³ siê stary œwiat, stwierdza Thompson. Skoñczy³o
sie „niezawis³e, wolne pañstwo z niezale¿nym
obywatelem na prywatnej posiad³oœci” – Dni
chrzeœcijañskiego fundamentalizmu te¿ s¹ policzone.
Nasta³a kultura planetarna. Nasta³ nowy dzieñ.
Mi³oœæ i œwiat³o: robiæ dobr¹ minê
Z cza³¹ pewnoœci¹ Tajne Bractwo nie wyjawi
ludziom, ¿e rz¹dzi nimi i manipuluje poprzez widowiska i
iluzjê. Mo¿emy byæ pewni, ¿e ci diaboliczni ludzie zrobi¹
dobr¹ minê do tragicznej i niebezpiecznej sytuacji. Zgodnie
z tym za³o¿eniem Lucis Trust zawiadamia o niedawnym
sympozjum œwiatowego Goodwilla obiecuj¹c, ¿e Nowa
Kultura niesie ze sob¹ mi³oœæ i œwiat³o w s³u¿bie dla
bractwa:
Poprzez globaln¹ manifestacjê chêci s³u¿enia
tworzy siê magazyn duchowej energii, który wzmaga i
o¿ywia wszystko co na œwiecie najlepsze. W jêzyku
symboli chêæ ludzkoœci do s³u¿enia otworzy³a drzwi
Duchowej Hierarchii, pozwalaj¹c by mi³oœæ i œwiat³o z
wy¿szego królestwa nasyca³o œwiadomoœæ ludzkiej rodziny
na ziemi.
Jak¿e to piêknie brzmi. Dlaczego mielibyœmy
walczyæ z „mi³oœci¹ i œwiat³em” nasycaj¹cym œwiadomoœæ
ludzkiej rodziny? Jak¿e m¹drzy s¹ magowie. Lucis Trust
mówi dalej: „Energie duchowe p³yn¹ do serc i umys³ów
ludzi na ca³ym œwiecie, budz¹c oczekiwania lepszego
¿ycia dla wszystkich”
Dlaczego i kto mia³by coœ przeciwko tak
nieuchwytnej jakoœci jak „lepsze ¿ycie dla wszystkich”?
Wpaja siê nam przekonanie, ¿e tylko idiota
wystêpowa³by przeciwko wielkim mo¿liwoœciom
rozszerzania ludzkiego potencja³u, jakie oferuje Tajne
Bractwo. Przecie¿, jak twierdzi Lucis Trust, cudowna
mo¿liwoœæ jest teraz dostêpna:
Mamy teraz, w czasie wielkich przemian, cudown¹
mo¿liwoœæ ukszta³towaæ przysz³oœæ i harmoniê zgodnie z
wizj¹ zjednoczonego œwiata i zjednoczenia ludzkoœci.
Ale jeœli mamy mieæ harmoniê i staæ siê jednym
œwiatem i jedn¹ ludzkoœci¹, musimy rozwin¹æ w sobie
poczucie odpowiedzialnoœci: „Potrzebujemy wolnoœci
po³¹czonej z odpowiedzialnoœci¹ „ – mówi¹ nam panowie
organizacji Lucis Trust.
Zgodnie ze s³owami Vaclava Havla, poety i
prezydenta Czechos³owacji – cz³owieka, który jest tak¿e
mistykiem New Age – „Wolnoœæ jest tylko jedn¹ stron¹
monety, drug¹ jest odpowiedzialnoœæ” – Co oznacza
„Odpowiedzialnoœæ? Lucis Trust wyjaœnia jej znaczenie
nastêpuj¹co.
„Cz³owiek obdarzony jest wolnoœci¹ dzia³ania,
ale tylko w imiê „dobra wszystkich”. Cz³owiek musi
dzia³aæ odpowiedzialnie t³umi¹c wszelkie odruchy
sprzeciwu i unicestwiaj¹c indywidualne cechy
osobowoœci, aby jego indywidualna wola i osobowoœæ