Historia wymaga pasterzy, nie rzeźników.



Na wykresie i tabeli poniŜej zaobserwujemy liczbę potencjalnych miejsc gdzie mogłyby
działać Mobilne Kafejki, przedstawiony jest tam równieŜ prognozowany wzrost liczby tych
miejsc na przestrzeni pięciu lat. Zachowawcze szacowanie pokazuje przybliŜoną liczbę
potencjalnych „uwięzionych” klientów w tych miejscach, wystarczy przemnoŜyć całkowitą
liczbę tych lokacji przez 1000. Przykładowo, według obliczeń Daily Coffee liczba tych
miejsc z pierwszym roku wyniesie 2 582, co daje 2 582 000 potencjalnych klientów dla
naszych Mobilnych Kafejek.

Równocześnie, mamy około 2 500 000 dojeŜdŜających klientów na obszarze, w którym
działamy, a do tej liczby moŜemy śmiało dodać osoby spędzające wakacje w tym rejonie,
te które są tu przejazdem i inne. MoŜemy równieŜ załoŜyć, Ŝe stali konsumenci będą
dokonywać więcej niŜ jednego zakupu w ciągu dnia.

Wykres obrazuje ilość uczelni, szkół średnich, wydarzeń specjalnych, szpitali i wielu
charytatywnych organizacji. Nie został jednak tu jednak ujęty sektor biznesu, poniewaŜ
zniekształciłby on wykres. W rejonie mamy ok. 1 700 korporacji, kaŜda z nich zatrudnia
ponad 500 osób, a łączna ilość tych pracowników sięga ok. 1 700 000.

IPO.pl | Powstańców Śląskich 5; 53-332 Wrocław;
8
e-mail: doradca@ipo.pl ; tel.: +48 (71) 780 20 55






[wykres kołowy: uczelnie/szpitale/wydarzenia]
[tabela: zmiany ilościowe tych ośrodków – okres np. 5 lat]


4.2 Strategia dotarcie do klienta Grupę docelową stanowią zmobilizowani indywidualiście, którzy maja więcej pieniędzy niŜ
czasu, obdarzeni są doskonałym smakiem jeśli chodzi o wybór napojów lecz nie mogą
pozwolić sobie na marnowanie czasu w kawiarni. Dzięki zlokalizowaniu kawiarni Drive-
thru dobrze widocznych miejscach przy skraju drogi, ten unikalny klient będzie
wypatrywał Daily Coffee by w końcu stać się regularnym gościem.

By spenetrować rynek, Mobilnej kafejki będą robiły to co do nich naleŜy. Będą przywoziły
kawę do klienta! Dzięki wspieraniu lokalnej społeczności DC staje się instytucją,
podpisywane są porozumienia umoŜliwiające sprzedaŜ na terenach szkół, uniwersytetów,
równieŜ na terenach korporacyjnych raz bądź dwa razy w miesiącu (umoŜliwcie równieŜ
sprzedaŜy w dniach wydarzeń specjalnych jak zawody sportowe, konkursy, rekrutacje czy
dni otwarte). Z kaŜdego sprzedanego napoju czy wypieku, część zysku będzie
przeznaczana na szkoły średnie i wyŜsze. Jest to niesamowity, bezbolesny sposób dla
instytucji na otrzymanie nagrody finansowej przynoszący równieŜ korzyści studentom i
pracownikom naukowym.


4.2.1 Potrzeby rynku

Społeczeństwo amerykańskie jest bardzo mobilne. Od wyprodukowania pierwszego
samochodu, staliśmy się narodem przeświadczonym, Ŝe moŜemy dotrzeć nim wszędzie
gdzie chcemy. Od tamtego czasu sprawy uległy tylko pogorszeniu. W Stanach
Zjednoczonych Ŝyje ponad 250 mln męŜczyzn, kobiet i dzieci, połowa z nich jest zbyt
stara, zbyt młoda, zbyt biedna by prowadzić samochód. Mimo to, liczba zarejestrowanych
samochodów ciągle przewyŜsza liczbę ludzi. Przyczyniło się to do wykreowania
specyficznych potrzeb naszego społeczeństwa.

Rynek wykreował konsumentów, którzy mają napięty plan dnia, poŜądają jakości i mają
pieniądze by nabyć tą jakość. Nawet jeśli marzą o tym by spocząć w eleganckiej
restauracji, zamówić świeŜą kawę o nieprzeciętnym smaku czytając przy tym poranną
gazetę, nie mają na to czasu. Nie zmienia to jednak faktu, Ŝe ciągle poŜądają kawy o
wyjątkowym smaku.


4.2.2 Trendy na rynku

Niemal dwadzieścia lat temu, zaczął się rozwijać w Stanach Zjednoczonych trend na
unikalna kawę. Wprawdzie zawsze istniały specjalne sklepy jak Gloria Jeans i inne, ludzie
zaczęli masowo nabywać maszyny espresso do domów i biur, zaczęli równieŜ smakować
kawę. Bary espresso zaczęły się pojawiać i, nieuchronnie, pojawił się Starbucks …
niekwestionowany bastion mobilnego społeczeństwa, który zapragnął przejąć kontrolę
nad wyglądem i smakiem kawy.

JednakŜe, zaczęliśmy bardziej szanować czas w tym samym okresie, wręcz gonimy za
nim. Ci sami konsumenci, którzy pomogli osiągnąć sprzedaŜ rzędu 2,2 mld USD
Starbucks’owi, teraz zaciągają swoje dzieci na mecze, biegają do warzywniaka, starają
się zdąŜyć na czas do pracy by wyjść punktualnie i zdarzyć na obiad … albo na następny
mecz piłki noŜnej. Nadal jednak, kaŜdego ranka czują chęć wypicia odświeŜającej kawy,
parzonej ze specjalnie dobranej mieszanki ziaren.

IPO.pl | Powstańców Śląskich 5; 53-332 Wrocław;
9
e-mail: doradca@ipo.pl ; tel.: +48 (71) 780 20 55






Podstrony