Historia wymaga pasterzy, nie rzeźników.

Musisz zadbać o to,
aby link prowadzący do polityki prywatności znajdował się zawsze w
miejscu, gdzie klient będzie proszony o podanie danych osobowych.
Kolejną kluczową kwestią dla dochodowej strony WWW jest właściwa ob-
sługa klienta oraz staranne wsłuchanie się w jego potrzeby i oczeki-
wania.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Aleksander Czech
JAK STWORZYĆ SKUTECZNĄ STRONĘ WWW? — Aleksander Czech
● str. 16
Więcej informacji na temat tworzenia skutecznych stron WWW
Właściwa obsługa internetowego klienta musi uwzględniać:
1. Szybką i wyczerpującą odpowiedź na zapytania klientów.
2. Tworzenie oferty, która uwzględnia uwagi klientów.
3. Monitorowanie poziomu zadowolenia klientów.
W relacjach z klientami staraj się nie kierować jedynie względami ma-
terialnymi. Włóż w Wasze kontakty coś ekstra, co wyróżni Twoją stronę
na tle wielu podobnych. Pamiętaj — rozwiązywanie problemów klientów
jest kluczem do ich przychylności. Badania pokazują, że klienci, których
problem został pozytywnie rozwiązany z naszym udziałem, są bardziej lo-
jalni od tych, którzy problemu nie mieli wcale. Traktuj zapytania od
klientów jak dodatkową szansę do kontaktów z nimi, a nie jako uciążliwą
konieczność.
Zachęcaj klientów do komentowania Twojej oferty, możesz także popro-
sić ich o wypełnienie ankiety, która pomoże odpowiedzieć Ci na wiele
pytań dotyczących oczekiwań klientów.
Im więcej wiesz o swoich klientach, tym lepiej! Bądź pewny, że potrak-
towani wyjątkowo — odwiedzą Cię ponownie, a także polecą innym in-
ternautom.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Aleksander Czech
JAK STWORZYĆ SKUTECZNĄ STRONĘ WWW? — Aleksander Czech
● str. 17
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach
Umówmy się, że Twoja strona jest już gotowa. Ma przejrzystą budowę,
atrakcyjny wygląd, pozwala na łatwy dostęp do informacji. Ponadto
wszystkie zamieszczone na stronie teksty uwzględniają punkt widzenia
klienta i skierowane są bezpośrednio do niego. Nie pozostaje nic więcej,
jak tylko czekać na lawinę klientów i zamówień, czekać i czekać...
Brutalna prawda jest taka, że w Internecie już panuje ogromny tłok,
a w niedalekiej przyszłości będzie jeszcze ciaśniej. Swoją ofertą będziesz
musiał konkurować z dziesiątkami innych stron, które sprzedają to samo
lub prawie to samo co Ty. Nawet najlepiej zbudowana strona nie
przyniesie dochodu, jeśli nikt jej nie odwiedzi.
Ostania rzecz, której potrzebuje Twój serwis do zarabiania dużych pie-
niędzy, to internauci, którzy będą go odwiedzać. Nie chodzi tu o przypad-
kowe osoby, ale tylko tych użytkowników Sieci, którzy szukają właśnie
tego, co sprzedajesz.
Najlepszym sposobem na dotarcie do tych osób jest pozycjonowanie
stron w wyszukiwarkach.
Jak to działa?
Do poruszania się po Sieci internauci używają wyszukiwarek interneto-
wych. To one pozwalają milionom użytkowników w każdej chwili dotrzeć
błyskawicznie do interesujących ich informacji, produktów i usług.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Aleksander Czech
JAK STWORZYĆ SKUTECZNĄ STRONĘ WWW? — Aleksander Czech
● str. 18
Jak to działa?
Internauci wpisują w wyszukiwarce zapytania takie jak np. „tanie telewi-
zory”, „używane samochody” albo nazwę dowolnego produktu lub usługi,
jakie przyjdą im do głowy. Zapytania takie jak „tanie telewizory” to
wyrażenia kluczowe. Właściciele serwisów spodziewają się, że wpisując
takie właśnie słowa, internauci trafią do ich oferty.
Po ich wpisaniu wyszukiwarka natychmiast wyświetli dziesiątki, a nawet
setki adresów, pod którymi można znaleźć dokładnie to, czego szukają.
Wśród tych adresów znajdzie się także ten prowadzący do Twojej strony.
Pytanie brzmi, czy znajdziesz się w pierwszej dziesiątce, czy pierwszej
setce wyników wyszukiwania?
Tylko pierwsze 20, góra 30 serwisów ma realną szansę na to, że ktoś z
nich skorzysta. Te 20, 30 serwisów to najbardziej dochodowy obszar
w Internecie. Znalezienie sie w tej strefie powinno być jednym z
podstawowych celów dla właścicieli serwisów, które mają przynosić
zyski
Osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce możliwe jest dzięki pozycjo-
nowaniu stron.
W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie umieszczaniem stron WWW w
czołówce rezultatów wyszukiwarki powstał cały rynek usług pozycjoners-
kich. Pozycjoner to — najprościej rzecz ujmując — ktoś, kto pracuje nad
zdobywaniem najlepszych pozycji dla stron wyświetlanych przez wy-
szukiwarkę po wpisaniu przez internautę wyrażenia kluczowego. Istnieje
szereg sposobów, z których korzysta pozycjoner, aby wprowadzić serwis
WWW do czołówki wyników wyszukiwania.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś sam pozycjonował swój ser-

Podstrony