X


Historia wymaga pasterzy, nie rzeźników.

...... �1 zestawy do samodzielnego monta�u 300 prod zmont 2*
.... _______ [ supermarkety techniczne 90 A13 - -------- [� - -
: sprzeda� ] ' bezpo�rednia i i daz j Bdraa j
domy towarowe sprzeda: j domy bezpo�rednia i towarowe j supermarkety j \ domy i techniczne j l towarowe sprzeda� . bezpo�rednia | supermarkety , domy towarowe supermarkety techniczne � domy towarowe j domy sprzeda� supermarkety j i domy i towarowe bezpo�rednia ' techniczne j i towarowe supermarkety techniczne do towa
635 j 15 f 110 20 | | 70 || 60 ,5 ! 25 120 I 10 | 20 ........ 10 1 120 1 | 10 20 | | 20 280 5
A4 A5 A6 A7 A11 A19
mikrosegment A1 635 mikrosegment A2 A3 AS mikrosegment A9 120 A10 mikrosegment A 2 10 A14 AJ5 A16 A17 mikrosegment A18 280
110
Ilustracja 5.2. Wymiarowanie mikrosegment�w
Uwaga: Na schemacie wyr�niono mikrosegmenty pokazane wcze�niej w tabeli 5.3, a tak�e ��cie�ki", wed�ug kt�rych zostaty zwymiarowane. Przy rozdzielaniu �ciemnego drewna twardego" i �jasnego drewna twardego" na r�ne sposoby sprzeda�y przyj�to og�lne proporcje dla segmentu wst�pnego A wedtug tabeli 5.5: �ciemne drewno twarde" podzielono pomi�dzy domy towarowe i sprzeda� bezpo�redni� w proporcji 11:2 (1100:200), a �jasne drewno twarde" rozdzielono na wszystkie trzy sposoby sprzeda�y w proporcji 11:2:7 (1100:200:700).
Tabela 5.6. Arkusz roboczy - przypisywanie mikrosegmentom wielko�ci oraz informacji profiluj�cych
Segment wst�pny
Informacje profiluj�ce Kategoria - grupa - specyfikacja Mikrosegment
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
wolumen/ /warto�� wolumen/ /warto�� wolumen/ /warto�� wolumen/ /warto�� wolumen/ /warto�� wolumen/ /warto�� wolumen/ /warto�� wolumen/ /warto�� wolumen/ /warto�� wolumen/ /warto��
Demograficzne
Geograficzne
Psychograficzne
Inne
Uwaga: Wszystkie informacje profiluj�ce odpowiadaj�ce danemu mikrosegmentowi zaznaczamy na arkuszu �haczykiem".
5. Kto co kupuje, gdzie, kiedy i jak 159
Wymiarowanie mikrosegment�w mo�e postawi� niekt�re z nich pod znakiem zapytania. Je�li jaki� mikrosegment nie wytrzymuje pr�by, nale�y go wyeliminowa�. Opisana procedura pozwala nam na ponowne rozpatrzenie si�y cech (wymiarowanie cech przeprowadzili�my w punkcie 3).
Sporz�dzanie profili poszczeg�lnych mikrosegment�w
Poniewa� musimy umie� identyfikowa� klient�w we wszystkich ostatecznych segmentach rynku, powinni�my teraz ponownie przeanalizowa� oraz �je�li to mo�liwe � wzbogaci� informacje profiluj�ce zwi�zane z poszczeg�lnymi mikro-segmentami.
Ka�dy mikrosegment oczywi�cie �dziedziczy" informacje profiluj�ce skojarzone z jego �r�d�owym segmentem wst�pnym (punkt 2); dodatkowe wnioski w sprawie charakterystyk mo�emy wyci�gn�� z cech (oraz ewentualnie zastosowa�) preferowanych przez klient�w sk�adaj�cych si� na dany mikrosegment (pod warunkiem, �e wcze�niej odnotowali�my tego typu powi�zania). Mamy teraz znakomit� sposobno��, by przejrze� okre�lone dotychczas charakterystyki i usun�� te ich elementy, kt�re nie odpowiadaj� poszczeg�lnym mikrosegmen-tom. Je�li nasz� list� mikrosegment�w opracowali�my na podstawie znanych zachowa� klient�w na rynku, powinni�my z �atwo�ci� uzyska� dodatkowe informacje profiluj�ce. Mo�e si� na przyk�ad zdarzy�, �e w segmencie wst�pnym A klienci kupuj�cy produkt w kolorze �ciemnego drewna twardego" to ma��e�stwa, kt�rych dzieci w�a�nie si� usamodzielni�y; w takim wypadku wszystkim pochodnym mikrosegmentom (Al, A2) mo�emy przypisa� t� w�a�nie informacj� profiluj�c�.

Podstrony

Drogi użytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.