Historia wymaga pasterzy, nie rzeźników.


Opinie
57. Pisz opinie innych produktów ze swojej branży. Pisz pozytywnie
tylko o produktach, w które wierzysz. Pamiętaj, Twoja wiarygodność
ucierpi, gdy będziesz pisał fałszywe opinie.
58. Publikuj opinie na temat innych stron WWW. Poinformuj o tym ich
właścicieli, możliwe, że podlinkują taką opinię u siebie.
59. Testuj nowe produkty, jak tylko pojawią się na rynku (albo wcześniej, jeśli to możliwe) i publikuj wyniki tych testów. Jeśli Twoja opinia
pojawi się w sieci pierwsza, zyskasz dobrą pozycję
w wyszukiwarkach.
60. Zbuduj reputację osoby piszącej rzetelne i wyczerpujące opinie. Inni będą zaglądać do Ciebie częściej, aby dowiedzieć się co sądzisz
o nowych produktach czy usługach.
61. Pisz opinie produktów w sklepach internetowych, gdzie możesz
zostawić kontakt do siebie (email, adres www)
62. Jeśli dopiero zaczynasz, daj swoją stronę do oceny na odpowiednim
forum.
Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi,
prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie
strona 12 z 21
JAK ZWIĘKSZYC RUCH NA STRONIE WWW?
Blogi
Blogi
63. Prowadź bloga związanego z tym, czym się zajmujesz, pisz na
temat, interesująco, poprawnie gramatycznie i ortograficznie, od
siebie - i co najważniejsze regularnie. Nie musisz pisać często,
ważne żeby była w tym stała cykliczność. Linkuj inne blogi i poproś
o linki do siebie.
64. Linkuj do profesjonalnych blogów - taki blogowicz interesuje się, kto do niego linkuje - jeśli spodoba mi się Twój blog, możesz liczyć na
linka zwrotnego.
65. Komentuj inne blogi, zostawiaj swój adres - chcesz zwrócić na
siebie uwagę innych blogowiczów jak i samego autora - pisz więc
konstruktywnie, lekko prowokująco
66. W sieci prędkość ma ogromne znaczenie. Jeśli chcesz coś napisać
czy skomentować - zrób to od razu - najistotniejsze są 24 godziny
od publikacji notki.
67. Dodaj swój blog do wielu katalogów blogów - np.
http://www.technorati.pl
68. Wyszukuj inne blogi w swojej branży w katalogach blogów.
69. Umieść linka do swojej strony w stopce maili, które wysyłasz
Linki w świecie offline
Linki w świecie offline nie zwiększą pozycji w wyszukiwarkach, mogą
jednak zwiększyć ruch na stronie
Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi,
prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie
strona 13 z 21
JAK ZWIĘKSZYC RUCH NA STRONIE WWW?
Linki w świecie offline
70. Upewnij się, że adres Twojej strony WWW jest na wszystkich
materiałach reklamowych, papierze firmowym, kopertach,
wizytówkach.
71. Spróbuj dotrzeć do prasy tradycyjnej - udzielaj wywiadów, wysyłaj
notki. Zawsze używaj swojej domeny w wypowiedziach - 'Zespół
Netigo.pl przygotował niesamowitą promocję świąteczną...'
72. Wydrukuj materiały reklamowe - ulotki, katalogi, plakaty - które
zostawisz np. podczas szkoleń i konferencji
73. Rozdawaj gadżety z adresem swojej strony
74. Uczestnicząc w konferencjach rób notatki i zdjęcia, a po fakcie
umieść reportaż na swojej stronie.
75. Reklamuj się na własnym samochodzie / samochodach firmowych
76. Kontaktuj się z telewizją. Zrób coś wyjątkowego – jeśli ich
zainteresujesz, zrobią o Tobie reportaż.
Wzajemne linkowanie
Wyszukiwarki nie mają nic przeciwko wzajemnemu linkowaniu - dużo
większą wartość mają jednak linki w treści strony.
77. Wymieniaj się linkami TYLKO ze stronami o podobnej tematyce
i podobnej jakości.
Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi,
prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie
strona 14 z 21
JAK ZWIĘKSZYC RUCH NA STRONIE WWW?
Wzajemne linkowanie
78. Jeśli masz dwie strony, umieść wzajemny link na tej, która nie jest
podlinkowana u Twojego partnera.
79. Poproś, aby link został umieszczony w treści jakiegoś newsa czy
artykułu, a nie w sekcji Linki
80. Poproś o napisanie krótkiego artykułu rekomendującego Twoją
stronę z linkiem do niej.
81. Wymieniając się linkami miej na uwadze zainteresowanie ludzi ją
czytających. Miłośników psów raczej nie zainteresują pompy do
wozów strażackich ;)
82. Jeśli masz taką możliwość, dzwoń do właścicieli innych stron. Twój
email może zginąć wśród setek innych.
Płacenie za linki
83. Niektóre strony oferują umieszczenie tzw. linka sponsorowanego -
czyli za drobną opłatą. Cenę ustalasz bezpośrednio z autorem
strony.
84. Istnieją strony, gdzie znajdziesz katalog serwisów, gdzie można
umieszczać płatne linki oraz sprzedawać linki na swojej stronie
http://www.linklift.pl
85. Skorzystaj z kampani PPC (ang. pay per click), np. Google Adword
- płacisz wówczas nie za wyświetlenie linka, a za jego kliknięcie.
Warto z tego korzystać, jeśli w ten sposób generowany ruch
owocuje sprzedażą
Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi,
prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie
strona 15 z 21
JAK ZWIĘKSZYC RUCH NA STRONIE WWW?
Płacenie za linki
86. Zapłać za umieszczenie swojego newsa, opini o produkcie czy
artykułu – skorzystaj z pośrednika http://www.wire.cafenews.pl
87. Zostań patronem lub sponsorem innej strony.
88. Sprzedawaj produkty w serwisach aukcyjnych jak allegro.pl czy
ebay.pl. Pamiętaj, aby zrobić stronę “o mnie”.
89. Wspomagaj fundacje i akcje charytatywne w zamian za linka. Im
większa akcja, tym większy ruch na Twojej stronie.
90. Kupuj strony, które długo istnieją w sieci, ale są porzucone (nie
uaktualniane) - używaj ich do podlinkowania swojej strony.
Wyszukiwarki lubią strony, które długo istnieją w sieci.
91. Zatrudnij konsultanta do zbudowania sieci linków i pozycjonowania
stron. Ustal słowa kluczowe, na jakie chcesz się pozycjonować i się
tego trzymaj. To może być drogie, ale na dłuższą metę daje bardzo
dobre efekty.
Wskazówki techniczne
92. Jeśli masz możliwość edycji swojego linka na innych stronach,
zawsze dbaj o to, aby jego opis tekstowy oddawał dokładnie
zawartość twojej strony - niech to będą Twoje słowa kluczowe. Nie
gódź się na linki o treści 'zobacz tutaj', 'czytaj więcej'. itp.
Wyszukiwarki biorą pod uwagę tekst opisowy linka.

Podstrony