Historia wymaga pasterzy, nie rzeźników.


Ćw. 14 – zadanie wyboru odpo-
wiedzi.
A
4.
Działania Dodawanie liczb
Określenie dodawania ułamków.

na licz-
wymiernych
Symboliczny zapis sumy dwóch

bach
ułamków.
wymier-
Ćw. 1 – zadanie na wpisanie wy-

nych
niku końcowego.
Ćw. 2, 3 – zadania „z luką”.
NAUCZANI

TREŚCI
21





Odejmowanie
Określenie odejmowania ułam-



liczb wymier-
ków.
nych
Symboliczny zapis różnicy dwóch
ułamków.
Ćw. 4 – zadanie na wpisanie wy-
niku końcowego.
Ćw. 5 – zadanie „z luką”.
Mnożenie liczb
Określenie mnożenia ułamków.

wymiernych
Symboliczny zapis iloczynu
II
dwóch ułamków z założeniami.
Ćw. 6 – zadanie na wpisanie wy-
niku końcowego.
Ćw. 7, 8 – zadania „z luką”.


Dzielenie liczb
Określenie dzielenia ułamków.

wymiernych
Symboliczny zapis ilorazu dwóch
ułamków z założeniami.
Ćw. 9 – zadanie na wpisanie wy-
niku końcowego.
Ćw. 10, 11 – zadania „z luką”.


Potęgowanie
Określenie podnoszenia ułamków
nagranie
liczb wymier-
do potęgi.
nych
Symboliczny zapis potęgowania
ułamków z założeniami.
Ćw. 12 – zadanie na wpisanie
wyniku końcowego.
Ćw. 13 – zadanie wyboru odpo-
wiedzi.

Obliczanie
Przykład wprowadzający.
kalkulator
ułamka danej
Ćw. 14, 15, 16 – zadania wyboru

liczby
odpowiedzi.

Obliczanie licz-
Przykład wprowadzający.

by z danego jej
Ćw. 17, 18 – zadania wyboru

ułamka
odpowiedzi.

Obliczanie, ja-
Dwa przykłady wprowadzające.


kim ułamkiem
Ćw. 19 – zadanie wpisu wyniku.

jednej liczby
A
jest druga licz-
ba
NAUCZANI
TREŚCI

22


Kolejność wy-
Określenie kolejności wykonywa-

5.
Oblicza-
konywania
nia działań.

nie war-

działań
Przykład wprowadzający – tekst
nagranie
tości wy-
czytany przez lektora.
rażeń

Działanie arytmetyczne przed-
arytme-
stawione w postaci drzewka.
tycznych
Ćw. 1 – zadanie „z luką”– drzew-
ko.
Ćw. 2 – zadanie „z luką” – „ma-
giczna gwiazda”.
Ćw. 3, 4, 5 – zadania na wpisa-
II
nie wyniku końcowego.
Obliczanie war-
Przykład wprowadzający sposób
kalkulator
tości wyrażeń
obliczania wartości wyrażenia
arytmetycznych
arytmetycznego.
przy pomocy
Ćw. 6 – zadanie „krok po kroku”.
kalkulatora


Wyrażenia
Ćw. 7, 9 – zadania z wyborem

arytmetyczne
odpowiedzi.
w zadaniach
Ćw. 8 – zadanie na wpisanie wy-
niku końcowego.
6.
Rozwi-
Zamiana ułam-
Określenie rozwinięcia dziesięt-
nagranie
nięcie
ka zwykłego na
nego liczby wymiernej – tekst
dziesięt-
dziesiętny przez
czytany przez lektora.
ne liczb
rozszerzenie
Znajdowanie rozwinięcia dzie-
wymier-
ułamka zwykłe-
siętnego.
nych
go do mianow-
Przykład wprowadzający.
nika 10, 100,
1000...


Zamiana ułam-
Przykład wprowadzający zamianę

ka zwykłego na
ułamka zwykłego na dziesiętny


dziesiętny po-
metodą rozszerzania ułamka.

przez dzielenie
Określenie rozwinięcia dziesięt-

licznika przez
nego skończonego.

mianownik
Ćw. 1 – zadanie na wpisanie wy-

niku końcowego.

Przykład wprowadzający zamianę

ułamka zwykłego na dziesiętny

poprzez dzielenie licznika przez


mianownik.

A
Określenie rozwinięcia dziesięt-

nego nieskończonego.

Określenie ułamka okresowego.

Pojęcie okresu – tekst czytany
nagranie
przez lektora.
Przykłady ułamków okresowych.
NAUCZANI

TREŚCI
23





Rozwinięcie
Określenie pojęcia okresu rozwi-



dziesiętne
nięcia dziesiętnego.


skończone lub
Ćw. 2 – zadanie na dobieranie w

nieskończone
pary.


okresowe
Ćw. 3 – zadanie na wpisanie wy-

niku końcowego.


Określenie liczby wymiernej przy

pomocy rozwinięcia dziesiętnego

– tekst czytany przez lektora.
nagranie
Ćw. 4, 5 – zadania wielokrotnego
II
wyboru odpowiedzi.

Ćw. 6 – zadanie wpisu wyniku.

Zamiana ułam-
Przykład wprowadzający

ka zwykłego na
dziesiętny przy

pomocy kalku-
latora
Zamiana ułam-
Przykład wprowadzający technikę

ka okresowego
zamiany ułamka okresowego na
na ułamek zwy-
ułamek zwykły.
kły
Ćw. 7 – zadanie wpisu wyniku.
Ćw. 8, 9, 10 – zadania „krok po
kroku”.
7.
Przykła-
Pojęcie liczby
Przykład wprowadzający– tekst
nagranie
dy liczb
niewymiernej
czytany przez lektora.