Używa dwóch kodeków: niskiej szybkości ruchu (low motion) lub wysokiej szybkości ruchu (fast motion). Większość starych filmów kodowana była w 'low motion'
i dlatego występują tam problemy z szybkim ruchem. Poźniej została rozwinięta metoda znana jako SBC (Smart Bitrate Control - Inteligentna Kontrala Bitrate), która to w czasie kodowania przełącza się między kodekami dając dużo lepszą jakość. Format jest anamorficzny [co oznacza, że format 16:9 jest zmniejszany do 4:3, ale może być zmieniony z powrotem na format 16:9 podczas odtwarzania], a bitrate i rozdzielczość mogą być dowolne. Więszość wersji DivX (ale nie Re-Enc) jest zripowana z DVD i generalnie może zawierać aż do 2 godzin dobrej jakości filmu na 1CD. Istnieją różne kodeki, z których najbardziej popularne są oryginalny DivX3.11a, DivX 4.12 i nowe kodeki XviD.
CVD
CVD jest połączeniem formatów VCD i SVCD i może być odtwarzany na większości stacjonarnych DVD.
Obsługuje taki sam bitrate jak MPEG-2, ale używa rozdzielczości 352x480 (NTSC), jako że rozdzielczość pozioma jest ogólnie mniej ważna. Aktualnie żadne grupy nie wypuszczają filmów w formacie CVD.
DVD-R
Jeden z formatów zapisu płyt DVD, który zdaje się być najbardziej popularny (spośród DVD-RAM, DVD-R i DVD+R). Mieści 4.7GB na jednej stronie, choć istnieją także dwustronne płytki, mogące pomieścić prawie 10GB.
Filmy SVCD MPEG-2 muszą być skonwertowane przed wypaleniem na DVD-R żeby mogły być prawidłowo odtworzone. Skopiowanie DVD na DVD-R jest możliwe, ale czasami trzeba zrezygnować z niektórych dodatków czy języków, aby dało się zmieścić w 4.7GB.
MiniDVD
MiniDVD / cDVD jest tym samym formatem co DVD, ale na standardowym nośniku CDR / CDRW. Z powodu dużej rozdzielczości bądź bitrate'u, na płytce mieści się 18-21 min. materiału filmowego. Format jest kompatybilny tylko z kilkoma odtwarzaczami.
OKREŚLENIA WERSJI
PROPER
Ze względu na panujące zasady, kto pierwszy wypuścił telesync (na przykład) ten wygrał wyścig. Ale jeżeli jakość takiej kopii jest raczej niska i inna grupa ma inny telesync (lub ten sam w lepszej jakości) dodaje wtedy określenie PROPER (prawidłowe) do nazwy ażeby uniknąć oskarżenie o naśladownictwo. PROPER jest bardzo subiektywnym określeniem i wielu może powątpiewać, czy PROPER jest lepszy od oryginału. Wiele grup wypuszcza wersje PROPER tylko z desperacji po przegranym wyścigu. Przyczyna wypuszczenia wersji PROPER
powinna być zawsze podana w pliku NFO.
SUBBED
Z napisami. W przypadku VCD oznacza to zwykle, że napisy zostały nałożone na stałe na klatki filmu. Zwykle napisy są po chińsku, malajsku czy tajsku. Zdarzają się też napisy w dwóch wersjach językowych naraz, co zajmuje znaczny obszar ekranu. SVCD obsługuje przełączane napisy, także niektóre DVDRipy mają taką możliwość.
Będzie to wspomniane w pliku NFO, jeżeli taki jest.
UNSUBBED
Bez napisów. Jeżeli film był wypuszczony z napisam (subbed) może być wypuszczona później wersja Unsubbed.
LIMITED
Film, który był wyświetlany tylko w ograniczonej ('limited') ilości kin, zwykle mniejszej niż 250. Są to zwykle krótsze formy artystyczne.
INTERNAL
Wersja do użytku wewnętrznego (tylko dla członków grupy) jest wypuszczana z kilku powodów. Grupy wypuszczają dużo starszych DVD jako 'Internal', aby nie zostać oskarżonym o naśladownictwo. Także niższej jakości kinówki są wypuszczane jako 'Internal', aby nie obniżyć prestiżu grupy lub z powodu ilości już zrobionych kopii. Wersje 'Internal' są normalnie dostępne na serwerach związanych z grupą, ale nie mogą być przenoszone na inne serwery bez zgody admina. Niektóre wersje 'Internal' przeciekają jednak na IRC czy grupy dyskusyjne, zależnie od tytułu i popularności. Jakiś czas temu mówiło się, że Centropy przechodzi na 'Internal'. Oznaczało to, że grupa będzie udostępniała filmy tylko swoim członkom. Jest to inne znaczenie określenia 'Internal'.
STV
Straight To Video - od razu na video. Nigdy nie były wyświetlane w kinach i dlatego wiele serwerów nie dopuszcza tych wersji.
PROPORCJRE EKRANU
WS - WideScreen - format szerokoekranowy, np. 16:9
FS - FullScreen - format pełnoekranowy 4:3
RECODE
Jest to wcześniej wypuszczona wersja przefiltrowana przez TMPGenc w celu usunięcia napisów, poprawienia kolorów, itd. Wersje te mogą wyglądać lepiej, ale nie są pochwalane. Oczekuje się po prostu od grup, że będą korzystały z własnych źródeł.
REPACK
Przepakowane. Jeśli grupa udostępni złą wersje, wypuści repack który naprawi problemy.
NUKED
Film może być Nuked (odrzucony, zjechany) i usunięty z różnych powodów. Poszczególne strony robią to za złamanie ich zasad (np. 'Żadnych wersji telesync'), ale jeżeli film jest poważnie skaszaniony (brak ścieżki dźwiękowej przez 20min, CD2 to inny film/gra, itp.) wtedy nastąpi globalne 'zjechanie' i ludzie rozpowszechniający taki film będą tracić punkty. Filmy oznaczone jako 'Nuked' mogą i tak dostać się do usenetu czy programów p2p, więc lepiej jest sprawdzić, jaka była pierwotna przyczyna 'zjechania'. Jeżeli grupa zorientuje się, że coś jest nie tak, sama może poprosić o Nuke'a dla danej pozycji.
Lista najczęstszych przyczyn, za które film (najczęściej DVDRip) może dostać Nuke'a:
** BAD A/R ** złe proporcje obrazu, np. ludzie wydają się za grubi/chudzi (A/R - Aspect Ratio)
** BAD IVTC ** proces konwersji szybkości klatek był nieprawidłowy (IVTC - Inverse Telecine)
** INTERLACED ** czarne linie spowodowane niewłaściwym uszeregowaniem pól (Interlaced - z przeplotem) DUPE