X


Historia wymaga pasterzy, nie rzeźników.

Niekt�rzy zwracali uwag� na to, �e w "Mein Kampf brak terminu "Endl�sung" ("ostateczne rozwi�zanie") i nie ma w tej ksi��ce tak�e nakazu Hitlera skierowanego do cz�onk�w NSDAP albo do SA-man�w, a�eby wymordowali �yd�w. Nie zachowa� si� r�wnie� pisemny rozkaz Hitlera z p�niejszych czas�w wybicia �yd�w. � tego historycy ci wysuwaj� wniosek, jakoby Hitlerowi wcale nie zale�a�o na zg�adzeniu wszystkich �yd�w, natomiast "Endl�sung" wymy�lili paladyni Hitlera, zebrani na konferencji w Wannsee w styczniu 1942 roku i to bez jego wiedzy i woli. Zwraca si� r�wnie� uwag� na to, �e istnia�y w przyw�dztwie hitlerowskim inne plany rozwi�zania kwestii �ydowskiej, nie obejmuj�ce totalnej zag�ady �yd�w, jak np. osiedlenie ich na Madagaskarze.
Stanowczo twierdzimy, �e "Mein Kampf wyra�a zamiar Hitlera wymordowanie narodu �ydowskiego, aczkolwiek mo�na spiera� si� co do tego, czy jest to tam powiedziane expressis verbis. Hitler wielokrotnie w "Mein Kampf i w swych przem�wieniach powtarza�, �e �ydzi s� najwi�kszymi szkodnikami ludzko�ci, pi�tnuj�c �yd�w jako paso�yt�w u�ywa� - dla pod-
105. Op. cit., s. 386-387.
Hitler o �ydach
83
kre�lenia nat�enia swej emocji - nie jednego, lecz na przemian dwu okre�le� "Parasiten" i "Schmarotzer", a poza tym jeszcze "Ratten" (szczury), musia� zatem by� przekonany, �e ludzko�� ogromnie by wygra�a, gdyby ci szkodnicy znikli. Co wi�c mog�oby powstrzyma� Hitlera przed skazywaniem �yd�w na zag�ad�? Powstrzyma�by si� zapewne od tego wyroku, gdyby wyznawa� etyk� og�lnoludzk�, kt�ra m�wi, �e - je�li si� ju� akceptuje kar� �mierci - to wolno skaza� cz�owieka na �mier� dopiero po przeprowadzeniu przewodu s�dowego i udowodnieniu mu pope�nienia ci�kiej zbrodni. B�d�c wyznawc� etyki og�lnoludzkiej, a jednocze�nie pragn�c urzeczywistni� sw�j zamiar, musia�by Hitler zaaran�owa� sprawiedliwy proces s�dowy przeciw ka�demu �ydowi znajduj�cemu si� na obszarach zaj�tych przez armi� niemieck�. Narazi�oby to niemiecki skarb pa�stwa na olbrzymie koszty, rezultat za� by�by �aden, albowiem pope�nienie ci�kich zbrodni nie da�oby si� zapewne w og�le udowodni� albo da�oby si� udowodni� tylko ca�kiem znikomemu odsetkowi �yd�w.
Hitler jednak�e nigdy etyki og�lnoludzkiej nie wyznawa�, by� natomiast skrajnym socjaldarwinist� uwa�aj�c, �e w �wiecie ludzkim, podobnie jak w �wiecie zwierz�t, interes s�abszego musi zawsze ust�pi� interesowi silniejszego, zatem i� nar�d silniejszy ma prawo zniewoli� nar�d s�abszy, a nawet go wyt�pi�, je�eli odpowiada to jego interesom. Prawo Niemc�w do wymordowania �yd�w by�o poza tym w przekonaniu Hitlera, uzasadnione nie tylko tym, �e �ydzi byli od Niemc�w bez por�wnania s�absi i �e materialny interes Niemc�w wygra�by ju� na samej tylko konfiskacie maj�tk�w �ydowskich, lecz tak�e tym, �e �ydzi, jak s�dzi�, reprezentowali wszystko to, co jest w naturze ludzkiej pod�ego i z�ego. Zatem, aczkolwiek samego nakazu wymordowania wszystkich �yd�w w "Mein KampP nie ma, ale uzasadnienie potrzeby i s�uszno�ci tego wymordowania powtarzane jest a� do znudzenia.
Explicite natomiast m�wi si� w "Mein Kampf' o potrzebie zg�adzenia je�li nie ca�ego narodu �ydowskiego (czego si� oczywi�cie nie wyklucza), to przynajmniej poka�nych jego cz�ci. Za taki bardzo dogodny, niestety nie wykorzystany, moment do zadania �miertelnego ciosu �ydowskim politykom, redaktorom, pisarzom i innym zakl�tym wrogom narodu niemieckiego uwa�a� Hitler sierpie� 1914 roku, kiedy rozpocz�a si� pierwsza wojna �wiatowa, a wszystkich niemieckich patriot�w ogarn�� entuzjazm wojenny i wola zwyci�stwa. "Wtedy nadesz�a wreszcie
84 Rozdzia� VI
chwila wyst�pienia przeciw ca�emu oszuka�czemu towarzystwu �ydowskich zatruwaczy ludu... By�o obowi�zkiem odpowiedzialnego rz�du teraz, gdy robotnik niemiecki zn�w odnalaz� sw� drog� do narodu, bezlito�nie rozprawi� si� z tymi, kt�rzy przeciw temu narodowi blu�nili. Gdy na froncie gin�li najlepsi, nale�a�o w domu przynajmniej wyt�pi� jadowite robactwo" 106.
W innym miejscu "Mein Kampf" znajdujemy ponowne patetyczne wezwanie do mordowania �yd�w ju� nie ograniczone do tych spo�r�d nich, kt�rzy starali si� t�umi� entuzjazm wojenny narodu niemieckiego w pierwszych dniach pierwszej wojny �wiatowej. Hitler pisze: "Zaw�adni�cie dusz� narodu tylko w�wczas mo�e si� uda�, je�eli - obok prowadzenia pozytywnej walki o w�asne cele - niszczy si� wrog�w tych cel�w. Nar�d widzi w ka�dym czasie w bezwzgl�dnym ataku na przeciwnika dow�d w�asnej s�uszno�ci, a wszelkie zaniechanie unicestwienia wroga odbiera jako niepewno�� w odniesieniu do w�asnych praw, je�li nie jako dow�d w�asnego bezprawia. Szerokie masy s� cz�ci� przyrody, a to, czego pragn�, jest zwyci�stwo silnych i zniszczenie s�abych... Unarodowienie naszych mas ludowych tylko w�wczas b�dzie skuteczne, je�eli ich mi�dzynarodowi truciciele zostan� w ca�o�ci wyt�pieni. Bez najg��bszego poznania problemu rasowego, przede wszystkim za� kwestii �ydowskiej, odroczenie narodu niemieckiego nigdy nie nast�pi" 107.

Podstrony

Drogi uĚźytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.