X


Historia wymaga pasterzy, nie rzeźników.


Zakres tre�ci: poznawanie w�a�ciwo�ci wody i jej roli w �yciu or zm�w�ywych, obiegwody wprzyrodzie, poznawanie r�nych sposobrjf oczyszczania wody, z po�o�eniem nacisku na mo�liwo�ci wykorzystani sposob�w naturalnych, sposoby racjonalnego wykorzystywania w"� na terenie zak�adu podczas codziennych czynno�ci, zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierz�t i ro�lin �yj�cych w �rodowisku wodnym i na terenach wok� zbiornik�w wodnych oraz u�wiadomienie ichzs� czenia dla zachowania r�wnowagi biologicznej, odpoczynek nad wod�. Spodziewane efekty: osadzony w trakcie codziennych czynno�ci racjonalnie korzysta z wody, rozumie jej rol� w przyrodzie i znaczenie dla organizm�w �ywych, zna skutki zanieczyszczania wody. Cz�� IV: Segregacja odpad�w Cele: kszta�towanie umiej�tno�ci podejmowania praktycznych dzitt �a�: segregowanie makulatury, opakowa� plastikowych, szklanych,! kszta�towanie proekologicznych nawyk�w w codziennym �yciu, u�wia-; domienie wp�ywu gromadzenia toksycznych odpad�w na najbli�sze �rodowisko, uwra�liwianie na estetyczne warto�ci zadbanego, czystego �rodowdska.
Zakres tre�ci: zapoznanie skazanych z poj�ciami dotycz�cymi odpad�w (komunalne, przemys�owe, makulatura, kompostowanie, utylizacja) i kryteriami ich podzia�u na organicznie i nieorganiczne, rozr�nianie rodzaj�w �mieci oraz mo�liwo�ci ich wykorzystania i recyklingu, rozmieszczenie w oddzia�ach oznakowanych kolorowych pojemnik�w do segregacji odpad�w (makulatura, szk�o, plastik, baterie), rozdanie do cel kolorowych oznakowanych work�w, ustawienie odpowiednio du�ych, oznakowanych pojemnik�w przy wysypisku �mieci.
Spodziewane efekty: Skazani rozumiej� potrzeb� ograniczenia ilo�ci �mieci, segreguj� odpady, wiedz�, kt�re z nich mo�na wykorzystywa� powt�rnie.
Cz�� V: Ochrona gleby i kszta�towanie terenu Cele: u�wiadomienie wp�ywu jako�ci powietrza i wody na gleb�, u�wiadomienie zwi�zku upraw z jako�ci� gleby. Rozumienie potrzeby racjonalnego nawo�enia i piel�gnacji gleby, u�wiadamianie r�norodno�ci i pi�kna naturalnego krajobrazu i zapoznawanie z wp�ywem cz�owieka na jego kszta�towanie.
Zakres tre�ci: zapoznanie skazanych z rodzajami gleby, jej cechami organoleptycznymi, poznanie ��ycia gleby" i znaczenia wszystkich jej �ywych sk�adnik�w dla rozwoju ro�lin uprawnych, poznawanie wybranych przedstawicieli charakterystycznej szaty ro�linnej dla r�nych rodzaj�w gleby, udzia� skazanych w zagospodarowaniu i piel�gnacji ogrodu. Spodziewane efekty: uprawa r�norodnych ro�lin z uwzgl�dnieniem mo�liwo�ci glebowych; u�wiadamianie, �e na danym pod�o�u rosn� najlepiej okre�lone gatunki.
Cz�� VI: Zdrowy styl �ycia Cele: kszta�towanie postawy aktywnego i �wiadomego dbania o zdrowie w my�l zasady �W zdrowym ciele zdrowy duch", rozumienie poj�cia �zdrowie" i tego, od jakich czynnik�w wewn�trznych i zewn�trznych jest zale�ne, wsp�zale�no�ci owych czynnik�w dla pe�nego obrazu zdrowia, kszta�towanie umiej�tno�ci r�nicowania, co jest korzystne dla zdrowia, a co szkodliwe, u�wiadomienie osadzonym szkodliwo�ci palenia papieros�w, dbanie o sprawno�� i kondycj� fizyczn�. Zakres tre�ci: wprowadzanie poj�� zdrowa �ywno�� i zdrowe od�ywianie, sposoby zapewniania sobie higienicznego trybu �ycia i aktywnego wypoczynku, organizowania aktywno�ci ruchowej, podejmowanie wsp�lnych dzia�a� promuj�cych zdrowy styl �ycia, wyznaczenie cel dla niepal�cych poprzez ich oznakowanie, zorganizowanie dnia bez papierosa, udzia� w akcji �Rzu� palenie", udzia� w organizowanych zaj�ciach sportowych, zorganizowanie �wicze� aerobowych. Spodziewane efekty: skazany zna zasady zdrowego od�ywiania, ch�tnie spo�ywa produkty zdrowe, nieprzetworzone, aktywnie wypoczywa na �wie�ym powietrzu, jest inicjatorem dzia�a� promuj�cych zdrowy styl �ycia, zmniejszenie liczby palaczy.
Cz�� VII: Dzia�alno�� k�ka zr�wnowa�onego rozwoju Cele: zrzeszenie os�b, kt�re podejmuj� aktywne dzia�ania na rzecz promocji zdrowia oraz ochrony �rodowiska, systematyczne wdra�anie do podstawowych dzia�a� zwi�zanych z dba�o�ci� o przyrod�, o samego siebie, wykorzystanie komputera w dzia�alno�ci k�ka, wychowywanie poprzez prac�.
288 Oddzia�ywania edukacyjne przez kultur�
5.
Zakres tre�ci: przygotowywanie materia��w do pogadanek, konkurs�w, quiz�w, pomoc w organizowanych rozgrywkach sportowych, j wykonywanie wszelkich gazetek i dekoracji okoliczno�ciowych, po-j
moo pr-zy otse�ud-w orgai\.vzowatvyck Im�te-z. kultu.raltvo-o�wia.tow^cK, ' �pTace AeN�.or-a.totsVie \ corx^�Vk.owe 'w �wietYicy centra\nej, naprawa ksi�gozbior�w.

Podstrony

Drogi uĚźytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.